Používaním stránok prevádzkovaných na www.podschudnut.sk súhlasíte s používaním cookies,ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac informácií

Kto to číslo prekročí, stučnie

Vypočítajte si, koľko kalórií spálite za celý deň.

Aký je váš približný denný energetický výdaj, a teda, aký by mal byť k tomu adekvátny kalorický príjem, zistíte podľa nasledujúcich vzorcov:

ženy:

655 + (9,6 x hmotnosť v kg) + (1,8 x výška v cm) – (4,7 x vek) x (koeficient)

muži:

66 + (13,7 x hmotnosť v kg) + (5 x výška v cm) – (6,8 x vek) x (koeficient)

Koeficient je číslo od 1,2 do 1,9 pričom 1,2 vyjadruje najnižšiu dennú aktivitu alebo žiadnu a 1,9 vysokú celodennú fyzickú aktivitu. Musíte si dobre premyslieť, aký koeficient v rozmedzí tejto škály pasuje na vás. V prípade, ak máte sedavé zamestnanie, no po návrate z práce doma potom ešte varíte, upratujete a ste stále v pohybe, stanovte si koeficient napr. 1,5. Ak však pracujete celý deň ťažko a po práci tiež, alebo ak každý deň aktívne športujete minimálne 60 minút, pokojne si pripíšte do vzorca koeficient 1,9. Ak však máte sedavé zamestnanie a doma tiež už len ležíte na gauči, stanovte si koeficient 1,2. Rozumiete? 

Uvedieme vám ešte ďalší príklad na pochopenie výpočtu:

Máme 40 ročnú ženu, pracujúcu 8 hodín za počítačom, ktorá má 70 kíl a 170 cm.

Doma už len relaxuje. Jej vzorec na výpočet by preto vyzeral takto:

655 + (9,6x70) + (1,8x170) - (4,7x40)

Prepočet:

655 + 672 + 306 - 188 = 1 445 x (koeficient 1,2) = 1 734 KCAL

Výsledok:

40 ročná, 70 kilová, 170 cm vysoká žena, ktorá pracuje iba za počítačom denne spáli 1 734 KCAL.

Zapamätajte si!

Denný príjem kalórií závisí od vášho cieľa. Ak chcete schudnúť, musí byť príjem nižší než výdaj, keď chcete pribrať tak naopak. Ak si chcete hmotnosť udržať, príjem a výdaj by mali byť v rovnováhe.

Ak chcete vedieť viac, kontaktujte nášho odborníka. Kto je náš odborník? Kliknite SEM a dozviete sa :-) Kontaktný formulár nájdete v dolnej časti webstránky. 

 

NAJNOVŠIE ČLÁNKY


Zoštíhľujúce sladkosti

Od ktorých maškŕt nepriberiete?

Vek pridáva kilá

Odkedy je priam nutnosť začať sa konečne hýbať?

Upracte si tanier

Ako má vyzerať správne zloženie jedálneho lístka?